vrijdag 21 mei 2010

Vlucht uit Kuta

Amai amai...
Alle rust en evenwicht die ik had opgebouwd na 2 weekjes Indonesie is plots zoek.

Ik ben al ongeveer 1 uur in Kuta en ik ben nu al op de kaart aan het kijken waar ik naar toe kan om te vluchten. Het is hier druk druk druk! Je moet opletten waar je loopt want de auto`s en brommers rijden je weer van je sandalen...

En ik las ergens dat je om de 20 seconden wordt aangesproken (hotel?, motorbike?, sunglasses?, taxi?) Klopt hoor! Ik liep zelfs nog rond met m`n grote rugzak op m`n rug en m`n gewone op m`n buik en zelfs dan dachten ze dan ik een motorbike of massage kon gebruiken... Het hotel waar ik naar toe wou zat al vol, dus heb ik me in een hotel/winkeltjes-straat laten afzetten en ben ik wat hotels afgegaan. Het 3e leek wel ok. De mensen die er buiten kwamen en die ik het vroeg waren ook tevreden.

Er is airco en een zwembad en ik betaal 250.000 per nacht. Dat is op Yogya na het goedkoopst. De kamer is niet super super, maar ook niet slecht. Ik ben eigenlijk de naam vergeten van het hotel. En met `tegenover massage en internet en naast een restaurant` ga ik het wsl niet terugvinden, want de straat is er vol mee. Nu, ik veronderstel dat ik het straks wel zal herkennen.

Ik ben maar meteen een restaurantje binnen gevlucht, dan laten ze je ook even gerust.

Ik ga maar eens naar de shopping mal wandelen. Hopelijk daar wat minder opdringerig. En ben hier ook voorbij de Camper (schoenen) winkel gereden toen ik toekwam, dus daar ga ik ook naar toe.

Ik zal hier wel een nachtje slapen (de hotel-kamer-toner zei al dat als er te veel kabaal wordt gemaakt in het hotel, dat ik het dan moet komen zeggen. Dus zo zit dat hier.) Het zit hier vol met drukke Australiers, surfers vooral denk ik. Een heel ander soort volk dan op alle vorige plaatsen waar ik ben geweest.

Maar ik denk dat ik morgen al wegvlucht naar ergens anders. De rust en het wauw gevoel terugvinden voor ik naar huis ga. Ofwel ga ik wat noordelijker naar semyniac, ofwel gewoon naar de andere kant, naar Sanur. Er werd in een van de boekskes geschreven dat er daar niet zo veel te doen is en dat je je wel snel zou kunnen gaan vervelen, maar momenteel lijkt me dat veel aanlokkelijker dan dit drukke, overvolle, opdringerige Kuta waar ik me niet thuisvoel.

Het is denk ik zoals plannen om een rustig restaurantje te doen `s avonds en te merken dat je per ongeluk in een megavolle discotheek vol 18 jarigen terecht bent gekomen.

Dus... snel even kijken naar wat souvenirs, en vooral naar de Camper winkel. Misschien een massage om de dag wat voorbij te laten gaan. Nog eens wat eten vanavond. Slapen en morgen ben ik hier weer weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten