dinsdag 11 mei 2010

Talen

Na mijn Asia-English heb ik nog heel wat andere talen in m`n hoofd tegenwoordig.

De afgelopen 3 jaar had ik bijna nooit Frans gesproken. Alleen een paar keer per jaar:
- bonjour Nicolas
- tres bien et toi?

De eerste momenten met de Zwitsers gingen wat moeizaam, maar gek hoe snel het plots allemaal terugkwam. Ik heb daar echt de meest uiteenlopende comversaties mee gehad in het Frans zonder naar m`n woorden te moeten zoeken. Doordenduur begin je zelfs in `t Frans te denken. Daarnet aan m`n htel heb ik nog tolk gespeeld tss een Franse hotelgaste en de receptiemedewerker.

Verder, na 3 dagen op de bus met Tine (van Limburg) begon ook m`n Limburgs zelfs een beetje terug te komen. Maar nadien breidde de groep zicht uit met nog een NL koppel en een NL meisje en sinds dien denk ik in het Nederlands :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten