dinsdag 11 mei 2010

Bromo

Net op tijd dus om de zonsopgang te zien aan de Bromovulkaan. Heel mooi.
Echt zoals op de foto die ik in het begin op de blog had gezet. Vulkaan, mist slierten, wolkes, mooie kleuren.
Hier heb ik wel toffe foto`s kunnen trekken.

Er was ook een meisje van Oostende die reisleidster was bij een groep. Ze vonde het zo ongelooflijk dat ik die reis alleen deed en zij zou dat nooit durven en doen... Gek... Het is echt zo super gemakkelijk en leuk... Ik zou niet graag in zo`n groep die reis maken. Het waren allemaal wat oudere mensen.

Toen ik uit de jeep kwam dacht ik, ik ga hier snel doorstappen dat ik er niks van mis, maar amai... Een paar stappen en ik was compleet buiten adem. Blijkbaar zaten we op ongeveer 3000 m hoogte. Is de eerste keer dat ik dit ervaar.

Nadien gingen we met de jeeps naar de Bromo. We moesten nog een heel stuk te voet doen. Je kon wel een paarde huren (50.000 - no - 40.000 - no - 30.000 - no - 20.000 - no). Ze waren echt helemaal niet lief voor de paardjes en ik wou het echt wel te voet doen, maar amai... Zo verschikkelijk zwaar. Het was door die vulkanische as, bergop, een heel lang stuk, en daarna no eens 250 trappen naar boven. Iedereen onderweg was pompaf. En hijgen. Ongelooflijk. Maar ik heb het gedaan ~fier~.

Bovenaan wel een mooi zicht in de krater.

Je zou denken dat naar beneden een stuk gemakkelijker gaat en dat is wel, maar het is steeds naar beneden en tegenhouden. Tegen dat ik terug aan de jeep was stond ik te beven op mijn benen. En iedereen blijkbaar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten