zaterdag 22 mei 2010

Rust in Semyniac

Ik ben al hyperproductief geweest vandaag...

In de voormiddag heb ik mijn vlucht van Bali naar Jakarta geboekt. Ik wou eigenlijk met Garuda (beste referenties). Op internet stond dat er tickets waren van 538.000 tot 956.000 IDR. De prijs die zij ma gaf was 957.000 en er was niets anders mogelijk. Mmmhhh... Ik had zo`n beetje gehoopt op die 538.000. Ze zei dat Lion air ook heel goed en betrouwbaar is. Ze zei met een uitgestreken gezicht `never crash` :-) En daar kon ze me een ticket geven van 570.000. Het scheelt hem wel veel dus ben ik toch maar voor Lion Air gegaan. Ik heb wel wat marge. Ik kom toe in Jakarta om 13u55 en mijn volgende vlucht is om 18u40. Dat is wel lang wachten, maar met wat goede muziek valt dat wel mee.

Dan heb ik batik stof gezocht en gekocht voor mama. En ik ben op souvenirjacht gegaan.Ik had er zin in en de buit is groot. Veel groter dan gepland eigenlijk. Lisa had me verteld over een juwelenwinkeltje waar er vaste prijzen zijn. Goedkoop dus en je moet niet onderhandelen. Zo relaxed kan shoppen dus zijn... Zalig.

En... wie kwam ik daar nog maar eens tegen? Lisa! Ze wou nog snel een paar armbandjes voor zichzelf kopen voor ze vertrok. Gek hoe vaak je iemand toevallig weer kan tegen komen.

Het is veel beter om met vaste prijzen te kopen. Anders ben je veel meer bezig met het onderhandelen en doen alsof je toch niet echt geinteresseerd bent dan met het passen en kijken of het je wel goed staat en nadenken of je het wel wil of niet.

Dan ook de straat op voorbij alle winkeltjes voor nog wat andere dingen. De vrouwen nemen je daar vast bij je arm en ze noemen je allemaan `darling` en dan trekken ze je hun winkel binnen. Ik heb gehoord dat ze tegen de mannen `boss` zeggen, en daar zijn het dan de mannen die hen binnentrekken.

Nog goede deal gedaan: Iets dat 300.000 voor 1 kostte, heb ik gehad aan 50.000 (2 voor 100.000).
Ok. Souvenirs kopen kon van m`n to do lijstje.

Dan maar inpakken en wegwezen. Op straat een Blue Bird taxi (betrouwbaarste taxi bedrijf hier) aangehouden en weg waren we.

Ik had een aantal hotelletjes opgeschreven in Seminiak en had gevraagd dat hij me aan een ervan afzette. Helaas zat dat al vol. Ik had ergens gelezen dat het dan een goed idee is om je zakken daar af te zetten en zonder zakken verder op zoek te gaan. En inderdaad. In die hitte... Ik zat ook net in een hele rustige buurt blijkbaar met heel weinig hotels, dus ik moest nogal wat afstanden afleggen. Uiteindelijk kwam ik bij Villa Kresna, een van mn favorieten, maar die hadden hun prijs net van 55 naar 75 USD opgetrokken... Toch naar eens proberen? Nope. Alles vol.

Ok terug naar dat eerste hotel en dan de andere kant van de straat proberen. Eerste dat ik tegen kwan langs die kant: vol. Oeps... Zo gemakkelijk zou het toch niet worden. Toen kwam ik aan bij iets mega mega chique. Ik ging vragen of het een hotel was? Ja iets met villa`s. En hoeveel kost het dan per nacht? 120. Oh dacht ik bij mezelf... dat is hier wel een enorme meevaller. Maar toen vervolgede ze US Dollar. Ah... De wanhoop nabij vroeg ik of zij nog andere hotels in de buurt wist en ze zei dat ik nog wat verder die richting moest uitgaan. Het volgende dat ik tegenkwam zat vol. En die verwees me door naar een hotel ergens in de hoek. Wauw. Dat zal er ongelooflijk mooi en rustig uit. Daar wou ik wel eindigen. Maar hij moest heel hard zoeken en had uiteindelijk nog maar 1 kamer vrij en alleen maar voor deze nacht. En... het was 150 USD, maar ik kon 50% korting krijgen waardoor het dan 75 USD was. Eigenlijk is mijn ideaal max budget eigenlijk 40 USD. Hij zag mijn beteuterd gezicht en zei dat hij eens zou bellen naar een ander hotel waar de prijzen 40 USD zijn. Hij belde en... yes! Kamer vrij voor 3 nachten. Met airco en zwembad. Ik mocht achter op zijn brommertje en hij heeft me er naar toe gebracht. Kamer echt wel in orde. Niet zo mooi als Ellie`s in Nusa Dua, naar zeker goed genoeg. Daarna heeft de meneer van het hotel me even naar dat eerste hotel gereden om mn rugzakken te gaan ophalen en dan kon ik inchecken. Oef.

Daarna hier wat rondgewandeld. Het is hier echt veel beter dan in Kuta. Ook winkeltjes, restaurantjes, massage, maar veel veel minder druk. En hier lopen meer gewone mensen rond. Veel toffer. Heel goed om hier in schoonheid af te ronden.

Ik kwam nog een soort supermarkt tegen waar ze ook veel souvenirs hadden (en hier voor eerlijke prijzen) dus heb ik nog eens een lading cadeautjes ingeslagen :-) Nu moet ik echt stoppen...

Daarna goede massage gekregen, op mijn kamer mijn valiezen uitgepakt (was al  van in Ubud geleden dat ik alles nog eens had uitgehaald). Dus nog een keer settelen.

Toen ik hiernet uit het hotel kwam wou ik foto trekken van het bord van het hotel en toen keek ik niet waar ik liep en ben ik over n paaltje gestruikeld. Voet deed beetje pijn, naar gaat wel over.

Het is hier nu bijna 17u. Heb m`n Nikon en muggenspray mee, dus ga ik nu nog eens naar het strand en kijken of de zonsondergang hier misschien nog mooier is dan in Kuta.

Tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Dag Ilse!
    ik ben er eindelijk in geslaagd al je berichtjes te lezen - tussen alle pampertjes en voedingen door :) het klinkt fantastisch en ik vind het leuk om het zelf op die manier ook nog eens te herbeleven! monkey forest - gekko's - banana pancakes - transport? en liters zweet verliezen... zaaaaalig! Kuta is inderdaad superdruk en westers. Ik ben er alleen een Starbucks koffie gaan drinken met een chocolade muffin - ja, 't is schandalig, maar dat kan zooo smaken. En 't was tenminste nog geen macdo ;)) Wat die nasi betreft, wij hadden in het begin hotels waar dat het enige ontbijt was, en ik kreeg dat echt niet door mijn keel 's ochtends. Mijn vriend daarentegen kon dat 3 keer per dag eten - wat ook vaak het geval was. Ik weet niet of je voor Japans bent, maar wij hebben ons op het einde eens verwend met een redelijk duur Japans etentje (lees € 20 pp wat ginds echt veel is) - je eet er beter dan het Japans in België voor een fractie van de prijs!
    Verder zou ik zeggen, doe vooral verder zoals je bezig bent: genieten en alle lezers jaloers maken ;) Moest je nog in de beruchte vleermuizengrot geraken en daar één of andere vruchtbaarheidsgodin aanraken... opletten, een maand later had ik prijs :-)
    Maar met die mooie prijs op mijn schoot ga ik nu afronden - ik wens je nog 2 zalige dagen en een veilige vlucht terug!!
    Tot later!
    Ilse VV

    BeantwoordenVerwijderen