woensdag 12 mei 2010

Van de haven naar Ubud

Het was allemaal een beetje verwarrend.

We hadden van die mannen van het busje een arrangement gekocht, ik ferry + transport met public bus tot Denpasar en de rest naar Lovina.

Ik moest eerst alleen op een grote bus en het Lovina groepje niet, maar op het laatse ongenblik kwamen ze toch bij op de bus. Niemand begreep echt wat en hoe het nu juist ging, want die mannen van de minibus ging hen normaal met de minibus naar Lovina brengen.

We stapten op die bus en reden 100 m verder de boot in.
Na de oversteek op de boot terug de bus in, en dan reden we de boot uit.
We stopten meteen na de boot en de meesten stapten uit.
We vroegen Lovina? Denpasar? Iedereen moest uitstappen. Maar we vroegen dan om onze bagage uit de koffer te halen, want die zat nog achterin, maar dat mocht niet. Ze wezen ergens, maar wij bleven bij onze bagage. Uiteindelijk mochten we toch allemaal terug instappen.
 Er kwam een man in uniform kaartjes (of paspoorten) controleren van locals, maar bij ons kwam hij niet. Wat verder stapten al die mensen weer in.

Het Lovina groepje maakte zich wat zorgen dat ze ook op de bus moesten blijven, want Lovina is helemaal de andere kant op. Na een paar minuten moesten zij dan uitstappen en verder richting Lovina met ander vervoer. De bus reed door naar Denpasar (3u). Achteraf heb ik gehoord dat ze hen nog eens opnieuw hebben laten betalen. Er zat daar dan  toch iets scheef met de organisatie.

Ik was heel erg moe en wou niet echt slapen op de bus, maar als ik mijn ogen toe deed, begon ik meteen te dromen. Ik heb dus toch wel heel even geslapen op de bus.

Wel raar. Dat is zo`n grote public bus die mensen van de haven naar Denpasar brengt (waar een luchthaven is en vanwaar je  overal gemakkelijk kunt raken) er zitten alleen maar locals op (buiten wij 3: het Frans koppel en ik). Er zaten jonge en oude mensen op en ook een moeder met kleine kindjes. Er werd daar een cd`tje opgezet en ze zetten dat kweetniet hoe luid en niemand die het erg bleek te vinden. Bovendien rookten ze ook op de bus. Dat was echt wel niet zo gezellig. Ik zat gelukkig dicht bij een open raampje. Er was geen airco trouwens.


Het Ubud hotel had gezegd dat een Taxi van Depasar naar Ubud 200.000 IDR was. Ik dacht als ik het vraag gaan ze toch meer zeggen, dus kwamen we toe en vroeg ik taxi to Ubud, how much? 150.000?
Een taxichauffeur zei `ok to Ubud` Dus ik drong aan om eerst de prijs te weten. 150.000 ok?
Toen kwam er een `officiele man` naar me toe met een lijst van prijzen. Daarop stond dat het idd 150.000 tot Ubud is. Haha... Een geluk dat ik niet meteen 200.000 had gezegd. We hebben gedeeld door 3 dus was het nog maar 50.000 per persoon.

In het hotel heb ik ook nog deal kunnen doen. De kamer was 350.000 normaal. Ik zei, jamaar ik breng hier nog 2 vrienden mee, kunnen we dan discount hebben? Ik heb m`n kamer aan 300.000 gekregen (24 eur) en de Fransen moesten een kamer hoger niveau nemen omdat mijn niveau op was. Voor hen was het 400.000 ipv 450.000.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten