donderdag 13 mei 2010

Touroperator

Dus... de touropertor.

Het bungee jumpen is blijkbaar is in de buurt van Kuta. Aangezien ik daar toch nog naartoe ga, kan ik het evengoed van daar regelen. Dus eigenlijk had ik daar niks meer nodig, maar je kent dat he... verkopers. Dus de meneer, Oli (zoals olifant voegde hij er aan toe), vroeg wat ik nog wou doen, dus ik zei dat ik gewoon wat rondwandelde en niks nodig had. Hij zei dat hij me mooie dingen in de buurt kon laten zien. Hij bood me een trip aan achter op de moto, naar mooie plaatsen in Bali (hotsprings, rijstvelden, bergen, meren, tempels,...). Een hele dag voor 150.000 IDR. Ok. Kon wel interessant zijn. Ik zei dat ik graag mooie foto`s trok en hij zei dat hij dat ook graag deed en mooie plekjes wist zijn. Hij haalde zijn Canon boven en liet wat foto`s zien.

Ik wou ook nog wel schilder- en tekenlessen volgen in Ubud en had nog geen data, dus moest ik dat eerst even regelen. Hij wou me er met de moto naar toe brengen om afspraak te maken, maar ik bedacht dat ik evengoed even kon bellen. Dus mocht ik de telefoon van zijn kantoortje gebruiken.

Ik had een adres uit de Lonley Planet van een abstract kunstenaar, niet zo heel ver van m`n hotel, 100.000 IDR (8 EUR) per uur. Tekenen of schilderen. Hij zei dat je best min 2u neemt, maar ook best de 2 cursussen niet na elkaar (concentration). Dus heb ik zaterdag en zondag van 16 tot 18 les, tekenen en schilderen. Tof he?

Ik heb ook nog gebeld naar een plaats waar ze tai chi geven, maar dat is blijkbaar alleen op woensdag, dus dat heb ik net gemist. Tenzij ik hier nog een tijdje blijf.

Dus heb ik de tour met Oli vastgelegd voor zaterdag van 8 tot 16 en hij zet me dan ook af aan m`n les.

Toen ik aan het bellen was (even aan het wachten) was hij buiten zijn `shop` gegaan. Toen hij terug kwam (en ik dus aan de andere kant van de balie stond zei ik `hello sir, where you going? You want trip? I give you very good price.

`You are funny` zei hij en hij wou me prompt meenemen naar de beach, maar ik heb er vriendelijk voor bedankt. Ik ga nooit meer grappig zijn :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten