donderdag 13 mei 2010

Ubud dag 2: overview

Ontbijt: deze keer soort croque met banaan in genomen, maar banaan was overrijp, dus weer niet zo wauw.

Dan leuke kaartjes en postzegels gekocht.

Naar de markt.

Dan naar het touropertor kraampje waar ik gisteren had gezien dat ze bungee jumpen aanboden. Zie volgende bericht.

Terug naar het hotel. Even aan zwembad gelegen, maar was nogal bewolkt.
Dan op m`n terras kaartjes geschreven.

Daarna wou ik iets gaan eten en terug stad in.

Toen ik net wou vertrekken begon het een beetje te regenen. De hotel receptie bood me een paraplu aan, maar ik zie dat dat niet hoefde. Het was maar een beetje aan het miezeren, meestal duurt het niet lang en dan moet je die de hele dag dragen.
Dus vertrok ik zonder. Maar... even later begon het te gieten. Het water viel met bakken uit de lucht. Een halve minuut daardoor en je bent kletsnat. Het was te ver terug naar het hotel en te ver naar het eerste restaurant. Omdat het gisteren maar 15 min heeft geregend, dacht ik even te schuilen onder een afdak en te wachten tot het over was.

Onder dat afdak zat trouwens ook een reuzesprinkhaan. Hij zat heel stil, dus zag ik het wel zitten om me er naast te zetten, op 2m afstand. Ik dacht `De reuzesprinkhaan en ik... we kijken naar de regen` (voor de Jan De wilde fans). Ik had de iPod mee en met wat zonnige muziek is het echt wel leuk om naar de regen te zitten kijken. Na een half uurtje - en het bleef maar gieten - dacht ik aan wat Jorinde (NL meisje) had gezegd, dat het na de middag soms 2u regent. Dus besloot ik er toch maar door te gaan. Het eerste volgende restaurant (cafe des artistes van een Belg trouwens) bleek uiteindelijk toch niet zo ver te zijn.

En... ze hadden er ballekes in tomatensaus met puree!! (my favorite) En lekker zelfs... Dat samen met een watermeloensapje in een mooi stijlvol (open) restaurantje... Nu het bleef maar regenen... dus kon ik niet anders dan ook eens naar de dessertenkaart kijken. En... ze hadden warme appeltaart met ijs!! Man man man. Wat een dag :-)

Na het dessertje was de regen voorbij en kon ik verder `t stad in.

Ik wou op zoek naar een massageplaats dat vermeld wordt in het boek `Eat, Pray, Love` maar ik vond het niet in die straat op dat adres. Nu ja, genoeg alternatieven.

Ben eens heel de hanomanstraat afgelopen. 1 van de 2 belangrijste straten in Ubud. Ze zeggen dat hier alles veraf is en dat je zonder vervoer niks bent, maar dat is buiten mijn voeten gerekend. Beetje winkelkes gekeken, banana mikshake gedronken in het Trotters cafe `Kafe`. Duur en niet zo speciaal.

Toen kwam ik esoterische massage tegen. Aha. Nieuw. Met wat reiki enzo. Ik ging een heel klein straatje in, liep langs kippen en rijstvelden en op het einde stonden wat huisjes. Het was bij een in het wit geklede meneer te doen. Hij helemaal in het wit, ik in het zwart. Ik dacht een Ying en Yang grapje te maken, maar heb het maar gelaten aangezien hij daar waarschijnlijk veel meer van afweet dan ik.

Ik dacht eerst een arrangement van 2u te nemen: natural healing.  Met `scan etheric body charkras from negatives, oriental massage bla bla, balines herbal treatment bla bla, head massage, reiki` en nog vanalles voor 200.000 IDR. Maar dacht, laat ik toch maar met iets korters beginnen... als ik het dan niet leuk vind, dan lig ik hier wel 2u. Dus is het een Multi dimensional healing on massage geworden (150.000 IDR). Ik ben eerst gebeamd en gescand, dan intuitieve massage, transfert the energy of shamballa and psychic surgery (if need it) - ik schrijf even over van `t foldertje - en closing.

Dus als jullie je afvragen hoe het nu met me is: ik ben weer helemaal in balans :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten