zaterdag 8 mei 2010

Silver class

Het is prive les geworden, want er was niemand anders ingeschreven.
Ik mocht kiezen wat ik wou maken: hanger, ooringen of ring. Er was een bepaald gewicht zilver inbegrepen in de cursus (kan het 40 gr zijn? ben niet zo goed in maten en gewichten inschatten).

Ik heb een ring gekozen. Het was wel leuk. Eerst beetje type model kiezen, dik, dun, vlak, met relief,...
Stukje zilver afknippen op maat, dan gravure doen in binnekant. Ik ging er eerst niks inzetten, maar dan dacht ik dat de datum toch wel leuk zou zijn. Dan de buitenkant bewerken, met ja, hoe heet dat? Hamer en bijtel of zoiets? Dan de ring verwarmen om hem de buigen, dan buigen / rond maken, dan aan elkaar solderen, dan langs alle kanten bijvijlen, een deel met de hand een een deel met een machine. Daarna polishen ofzo en klaar is de ring.

Ik ben er echt wel fier op. Hij ziet er best wel echt uit. En dat voor 8 EUR...
I will show you when I`m back...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten