vrijdag 7 mei 2010

Plannen komende dagen

Borobudur
Morgen ga ik Borobudur bezoeken.
Er zijn tours van 60.000 IDR, maar dan moet je met min 2 zijn.
Het interesantste zou zijn dat ik echt de zonsopgang daar kan zien. Dan moet ik om 4u vertrekken, om om 5u daar te zijn, maar dan is het eigenlijk nog niet open en heb je een speciaal ticket nodig dat via een hotel moet geregeld worden, en dat kost dan 350.000. Als je vanaf 6u gaat, is het maar 150.000 IDR.

Dus... heb ik een prive taxi geregeld voor 250.000 IDR (in alle kantoren 350.000, dus ik heb weer eens goed onderhandeld :-). Alles bijeen dus een 60 eur. Hopelijk geen wolken morgenvroeg, dan kan ik hopelijk even mooie foto`s trekken als die ene die ik al op de blog had gezet van Borobudur.

Het voordeel van die prive chauffeur is dat ik dan ook kan vragen om onderweg eens te stoppen als ik nog ergens mooie foto`s zie.

Tegen 10u zou ik dan terug aan het hotel zijn.

Ik kon de tour naar Borobudur ook doen achterop de moto. De meeste reisbureaus bieden dat ook aan. Voor maar 125.000. Maar 1: mama, ik ga je niet onnodig ongerust maken en 2: als je hier ziet hoe ze rijden lijkt me een airco busje wel ideaal. Ik zal nog eens een filmpje proberen te maken van op de becak. Het is echt te gek om los te lopen :-)


Silver class
En dus `s avonds die zilverbewerkings cursus via Via Via.
30 min met de becak van hier. Ze zeiden dat het max 25.000 IDR mocht kosten de rit. Maar `try less`.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten