woensdag 12 mei 2010

Ubud - Dag 1

Wat hebben we vandaag gedaan?

Ontbeten in het hotel. Was wel ok. Ze hebben hier altijd lekkere ananas, dus heb ik me daar aan te goed gedaan.
Dan een soort croque (wist het niet op voorhand) met ananas tussen. Dat was iets minder.

Dan gaan internetten -blog schrijven.

Daarna wat rondgewandeld. De meeste winkels waren toe vandaag omdat het vandaag feestdag is. Een soort offerfeest voor de tempels. Overal werden kleine offertjes neergelegd. Ook voor mijn hotelkamer. En bloemetjes op het pad er naar toe. Schattig. Zelfs de auto`s en brommers waren vandaag versierd met offer euh pakketjes. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

Daarna begon het even heel hard te regenen, dus dacht ik dat het tijd was om iets te eten.  Ik heb een lekkere rissoto gegeten en een aardbeien sapje gedronken. Toen ik de rekening kreeg (70.000 IDR) dacht ik weer, damn... ik had goedkoper moeten gaan eten. In het hotel lijkt het bijvoorbeeld veel goedkoper te zijn. Maar toen ik het weer aan het uitrekenen was (5.6 EUR) vond ik het toch weer niet zo erg.

Risotto is niet echt Indonesisch eten, maar ik heb even genoeg van de nasi goreng. Ik heb er in het begin een beetje te veel van gegeten, ook soms 2 keer per dag en ik ben die smaak (kruiden) een beetje beu. Het is echt wel lekker hoor, maar ik heb even nood aan wat gewoon eten. Toen deze ochtend een tafel in het hotel nasi goreng voor ontbijt bestelde werd ik toch even niet goed. Je kan het hier dus ook nog eens als ontbijt eten.

Het eten is hier super lekker, maar meestal krijg je zo goed als geen groenten. Veel rijst, wat ei er door en soms stukjes kip erbij.

By the way, het heeft maar 15 min geregend.

Dan terug naar het hotel. Beetje aan zwembad liggen, beetje in zwembad om af te koelen, beetje aan zwembad liggen, in zwembad om af te koelen,...

Dan dacht ik eens een leuk cafetje op te zoeken dat aangeraden werd in de Trotter. Ale cafetje. Dat is hier allemaal open natuurlijk he. Je zit wel onder een afdak, iets binnenachtig, maar toch ook weer wat buiten. Het eerste was toe, dus ging ik weer wat in de hoofdstraat op zoek naar drankgelegenheid. Ik wou eigenlijk eens de drankjes van hier die worden aangeraden in `de boekskes` uitproberen. Advocadosap had ik al geprobeerd in Yogya en was tegen gevallen. Nu wou ik de Greensand eens proberen.

Eerst kwam ik nog een ijsjes kraam tegen. Njam. Hoorntje van vanille en chocolade. 35.000 IDR. Lijkt me best wel duur (2.8 EUR, is dat ook niet ongeveer de prijs bij ons?). Hoe warmer het is, hoe meer zin je er in hebt, maar hoer rapper je het moet op hebben of het is gesmolten.

Ik kwam bij een leuke drankgelegenheid waar een bord buiten stond Mojito 35.000. Hoeveel kost dat in Belgie? Ik dacht, dat wil ik wel eens doen. Maar ervoor stond een bord, `welness centre 10 m ->`. Mmmm.

Mijn vingernagels moesten eigenlijk wel eens geknipt worden, dus dacht ik, laat ik eens even een manicure doen. Het was daar wel aangenaam, en terwijl ze m`n handen en armen aan het masseren was dacht ik, och, waarom neem ik er niet meteen een pedicure en massage van een uurtje bij... Alles bijeen was het 200.000 IDR (16 EUR) dus why not.

Ik heb dus lekker gerelaxed en genoten en heb nu nette handjes en voetjes.

Ik had wel niet gedacht dat ik zo lang op stap zou zijn en heb m`n deet (muggenspray) dus niet mee en ben ook niet ingespoten. Ook geen zaklamp mee, wat wel handig is voor de straat van m`n hotel waar geen verlichting is.
Nu ja, niet zo erg.

Denk dat ik nog iets kleins ga eten in het hotel en dan eens zien wat ik hier nog ga doen de komende dagen. Ik zeg dat al een hele dag, maar het komt er maar niet van.

Iemand in het hotel in Yogya raadde me het boek aan Eat Pray Love van Elizabeth Gilbert. Het speelt zich voor een deel in Bali af. Ik ben het net gaan kopen. Misschien daar ook in lezen. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik snel m`n eigen boeken uitlas zodat ik ze kon achterlaten. Maar zo binnen zitten terwijl er buiten zoveel te beleven valt... Ah oei.. nu heb ik er net weer een gekocht.

Ok. Dat was het voor vandaag.

Niet slecht...
God in Frankrijk is er niks tegen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten