zondag 16 mei 2010

Ubud dag 5

Vandaag een nog lekkerder ontbijt ontdekt: de pannenkoekjes met kokos... en nu is het net gedaan.
Ik had al pancakes in Yogya gegeten, maar daar waren ze heel erg dik, hier waren we zo dus als bij ons (en groen) en lekker.

Ik had gisteren mijn schilderles verzet naar 10u. Vandaag hebben we met structuur gewerkt: zand en lijm en daarover schilderen. Ik ben best wel tevreden over het resultaat. Vanaf nu moet ik wel met 2 canvassen de reis verder zetten.

Oh ja... gisterenavond nog iets gaan eten, nek-hoofd-schouder massage laten doen en dan maar gaan slapen.
Het is hier zo leuk om allemaal dingen te doen die je graag doet voor heel weinig geld.

Na de schilderles iets gaan eten, nog eens wat rondgewandeld op de markt. Ik was nog eens naar ooringen gaan kijken. Ze waren niet zo super speciaal, en ze vroeg eerst 180.000, maar zoveel geef ik er in Belgie gewoon niet aan. Ik bedacht dat je bij ons wel voor een 3 EUR aan een paar moet geraken. Ik had eerst 10.000 gezegd maar ze zei op een vriendelije manier dat ik gek was. Dan wou ze afbieden, maar ik zie dat het niet echt hoefde. Ik zei dat ik ze in Begie voor 30.000 kon kopen. Ik wou dus weggaan, maar die pakte mij hard bij mijn arm vast en bleef maar volhouden, maar ik zei dat ik niet wou. Uiteindelijk zei ze ok 30.000, maar ik wou echt niet. Niet echt ontspannend om even naar de markt te gaan...

Dan voor een uurtje Zweedse massage gegaan. Het meisje had niet zo heel goed opgelet tijdens haar cursus, maar kom, slecht was het niet. Dan nog wat gaan lezen (en banana milkshake en Greensand drinken) in wat ondertussen mijn stamrestaurant is geworden en nu nog wat internetten.

Mijn 2e boek geraakt straks ook nog wel uit, dus dat is een beetje gewicht minder. Alleen is de 2e hands boekenwinkel nu net dicht op zondag, dus laat ik ze hier maar gewoon achter. Zo veel zou ik er wsl toch niet voor gekregen hebben, en het is me wel wat waard om een lichtere rugzak te hebben.

Het is goed dat ik morgen verder reis. Ik ben niet te lang en niet te kort in Ubud gebleven, maar net genoeg. Nu is het weer tijd voor iets nieuws.

Morgen vertrek ik om 7u met bus en speedboat naar de Gilli eilanden. De rest van de vakantie zit ik dus aan het water (Nusa Dua en Kuta zijn ook aan de zee).

Het plan voorlopig is:
  • 2 nachten Gilli
  • 2 nachten Nusa Dua
  • 4 nachten Kuta
Maar alles is nog mogelijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten