woensdag 19 mei 2010

Nusa Dua

Vandaag vooral onderweg geweest.

Deze ochtend bij het ontbijt nog 2 meisjes leren kennen (NL en UK). Veel mensen zijn echt voor maanden op rondreis, en de meesten hebben ook al heel veel gereisd. Ik vroeg eens aan iemand waar ze al was geweest in centraal en zuid amerika en ze vond het gemakkelijker om er de landen op te noemen waar ze nog niet was geweest (korter lijstje).

Uurtje op de boot.

Toen ze afstapten was er een meisje met haar been tussen de houten balken van de vloer geraakt en daar bleken nog ijzeren pinnen in te zitten. Ze was aan het wenen van de pijn. Het moet echt erg geweest zijn, Ze reisde blijkbaar alleen. De mannen van de boot trip hebben haar neergelegd en ijs op haar been gedaan, maar ze bleef maar wenen.

Ik zag ondertussen Jorinde zitten die aan het wachten was op de boot. Even dag gaan zeggen.

Er stonden wel wat mensen rondom het gewonde meisje dus wou ik er niet echt naar toe gaan. Dat is zo ramptoerist-achtig he. Op medisch vlak kan ik toch niet helpen. Uiteindelijk hebben ze haar in een minibusje gestoken en wsl naar het ziekenhuis gegaan. Ik was nog even aan het denken of ik zou vragen om met haar mee te gaan, maar bedacht dat ik mijn vervoer naar nusa dua dan zou missen, dat mijn hotel al was vastgelegd en mijn donderdagactiviteit ook, dus dat het wat moeilijk was, maar toen ik in onderweg was naar nusa dua begon ik te denken dat dat eigenlijk allemaal kon herregeld worden en dat ik anders ook wel later op een andere manier in nusa dua zou geraakt zijn en dat ik toch beter was mee gegaan. Ik denk dat mocht ik het tegenkomen dat ik ook liefst iemand bij me zou gehad hebben. Al was het maar iemand die er voor zorgt dat mijn rugzak meegaat een bemoedigend woordje toespreken enzo... Ik had echt spijt dat ik niet was meegegaan... Maar te laat. Dat is dat het minder leuke als je alleen reist...

Mijn minibusje moest eerst nog wat mensen in Kuta afzetten. Dat ziet er daar niet zo slecht uit hoor... Veel winkeltjes, massage, restaurantjes. Gaat nog wel leuk zijn om af te sluiten.

Onderweg iPod geluisterd. Was lang geleden dat ik nog toffe muziek had gehoord. Deed deugd. Dat geeft me echt zoveel inspiratie, nuziek luisteren. Ik had gisteren wel zitten lezen op een terras op het strand van `mijn` duikclub. Ze hadden toen een cd van Chris Isaak opstaan die ik ook heb (met Blue Hotel op). Dat was wel een heel leuk sfeertje.

De minibusdriver heeft me voor 30.000 IDR extra aan mn hotel afgezet. Ellie`s in Nusa Dua. Oooh wat een hotel!! Echt prachtig. Zo mooi ingericht, mooie kamer, alles er op en eraan. Hele toffe uitbater. Is een UK koppel dat hier al een paar jaar is. Ze zijn rond de 40 en hebben al kinderen van bijna 20. Leuke sfeer.

Omdat ik alleen nog maar ontbeten had, ben ik rond 16u dan Italiaans gaan eten in een aangeraden restaurantje in de buurt.

Nusa Dua zat even zonder stroom, maar dat is net opgelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten