dinsdag 11 mei 2010

C`est l`aventure

De volgende ochtend moesten we om 3u30 op om voor zonsopgang bovenaan te berg te zijn. We reden met een jeep naar een berg naast de Bromo, want vandaar heb je het meest fantastische uitzicht op de Bromo bij zonsopgang.

Ik zat in de jeep bij de Zwiters, een meisje uit Alaska (33) en een jongen uit Lietouwen (31). Dat kwam omdat wij in hetzelfde hotel zaten.

Nu dat jeepke rook binnenin enorm enorm naar de benzine. Mij niet gelaten, ik ruik graag benzine.

En masse trokken we met een enorme colonne jeepkes door de zeer smalle, kronkelige, slecht berijdbare wegjes naar boven (vandaar de jeeps wsl).

Onderweg was ik aan het bedenken dat ik op mn blog zou schrijven ~ na een uurtje benzine snuiven kwamen we aan op de berg ~. Maar...

Het jeepke had het enrom moeilijk. Het ging inderdaad soms heel erg steil naar omhoog en soms moest hij heel heel veel gas geven (om vooruit te geraken of niet stil te vallen?). Soms viel hij ook gewoon stil. En dan bolden we soms wat naar achter en gingen zijn lichten uit. Best wel freaky tussen al die andere jeepkes die kwamen aangeraasd door de bochten.

Maar goed, hij kreeg hem altijd terug in gang, al begonnen we ons binnenin wel wat zorgen te maken.

Tot... hij het inderdaad echt niet meer deed.

Daar stonden we dan. Op die baan, zonder verlichting, de andere jeepkes die naar boven kwamen... We hebben gevraagd of we mochten uitstappen. Je weet maar nooit dat dat ding zou ontploffen... We hebben ons aan de kant gezet, iets hoger onder bomen en alle andere jeepkes passeerden ons. Hij moest een andere jeep bellen om ons te komen ophalen.

Zouden we het nog halen voor zonsopgang? We hebben gevraagd of het te voet te doen was, maar we hadden 7 km gedaan, en nog 10 te doen, en op die weg... niet dus.

Het echt was wel super eigenlijk. De sfeer onder ons 5en was heel tof. Ik had mijn pillamp mee. De Litouwer had zijn video camera mee en sprak iets in terwijl hij zichzelf filmde en mijn pillamp gebruikte om zich `zichtbaar te maken`. We stonden daar in de pikkendonker, tussen de bossen, tussen de nevel, met een camera en een pillamp en iemand zei dat het was zoals in Blairwitch project :-)

Uiteindelijk ik er dan een ander jeepke ons komen ophalen en zijn we er net net op tijd geraakt.

C`est l`aventure...

Toen we terugkomen zei de Zwitser: maintenant le moteur je`m en fou...ce sont les frains... :-)
Ale... de sfeer zat er in

Geen opmerkingen:

Een reactie posten